środa, 17 października 2012

mackowate, oślizgłe i cała reszta :-)

Moja kuzynka bardzo lubi owoce morza.

Krewetki, ośmiorniczki, i inne obślizgłe i bezkształtne stwory...

Więc specjalnie dla niej wykopałam coś z mojej "wielkiej księgi przepisów".


KREWETKI  Z  MASŁEM  IMBIROWO-ZIOŁOWYM

Składniki:
  • 24 duże krewetki (świeże lub rozmrożone)
  • 1 limonka lub cytryna
* masło smakowe:
  • 6 łyżek miękkiego masła
  • 3 zmiażdżone ząbki czosnku
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku
  • 2 łyżeczki startego świeżego imbiru
  • 2 łyżeczki oleju sezamowego
  • sól i pieprz

Przygotowanie:

* przygotuj masło smakowe:
  • miękkie masło utrzyj z czosnkiem, imbirem i olejem na gładką pastę
  • dodaj szczypiorek, przypraw solą i pieprzem
  • włóż do lodówki
* krewetki:
  • krewetki obierz ze skorupek, umyj i dokładnie osusz
  • na dużej patelni rozgrzej 2 łyżki przygotowanego masła smakowego i obsmaż krewetki na złoty kolor
  • na każdej krewetce połóż kawałek pozostałego masła
podawać zaraz po przygotowaniu z cząstkami limonki lub cytryny



Agata i cała reszta: SMACZNEGO :-)

3 komentarze:

  1. Haha, teraz Agata musi nauczyć się jak przygotować te krewetki. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Danke za przepis. Lecę gotować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwilbiam krewetki ugotowane z wegeta odrobina seven up i maczane w occie winnym polecam :)
    Karolina Pozdrawiam z Dubaiu .

    OdpowiedzUsuń